Je voorraad optimaliseren doe je zo
Je bent ondernemer en je verkoopt verschillende producten in jouw doelgroep. Nu komt natuurlijk de belangrijke vraag van hoeveel je van welk product op voorraad moet hebben. Je wilt niet dat je klanten bij je weglopen omdat je je producten niet kan leveren, dus moet je wel al wat op voorraad hebben. Niet teveel, want anders heb je geld uitgegeven aan voorraad die niet verkocht raakt en kon je je geld beter ergens anders in investeren. De juiste hoeveel in huis hebben noemen we ook wel voorraad optimaliseren, en je voorraad optimaliseren is minder lastig dan het in eerste instantie zou klinken. Je kunt dit namelijk eenvoudig doen via het stappenplan op de website van Optiply. Hier kun je door de gegevens uit je eerdere verkopen in te voeren een duidelijk beeld krijgen van hoeveel voorraad je nodig hebt.
Direct weten wat wijsheid is
Je voorraad optimaliseren doe je het beste met de hulp van Optiply. Je begint door aan te geven hoeveel orders je per jaar hebt gekregen en wat je jaaromzet is. Daarna geef je aan hoe groot het assortiment is en wat de inkoopcyclus is. Meteen na het invoeren van de gegevens heeft Optiply voor je uitgerekend hoeveel geld je kunt besparen door je voorraad te optimaliseren en kun je een besparingspotentieel aanvragen om dit ook te realiseren. De rekensom van Optiply is natuurlijk een schatting omdat er nog allemaal zaken kunnen veranderen in de komende tijd, maar als je uitgaat van een evenredige verloop van het aan- en verkoopproces is de schatting vrij nauwkeurig en accuraat. Dankzij de hulp om je voorraad te optimaliseren verhoog je je omzet, verlaag je de voorraden die anders toch in de weg liggen en kun je het aankoopproces automatiseren zodat je nooit met te weinig producten komt te zitten. Jij hoeft niet teveel in het magazijn te hebben en je klant merkt er niets van. Ga ook voor het groeien van je winst en je bedrijf en begin nu nog met je voorraad te optimaliseren.